flox

Alla inlägg under juni 2011

Av Mikaela - 27 juni 2011 11:18


Midsommarhelgen sprang förbi, men vi hann med mycket ändå.

Mys med vänner, bröllop och lite hundträning...


Midsommarafton tillbringades med goa vänner som bjöd på grillat och jordgubbar till efterrätt.

På midsommardagen var vi iväg på bröllop. Mitt äldsta kusinbarn, Fredrik, gifte sig med sin Lena. De var otroligt fina tillsammans och bjöd på en jätte fin dag och kväll!

Igår var det kalas för svärmor Lena som fyller år idag!


Jag har också hunnit spåra tre gånger med Thing. Tre korta spår med 90 graders vinkel. Thing har haft tapp vid vinklar och oftast vid första vinkeln de senaste spåren vi gått. Så fokus var att få upp motivationen före och efter vinkeln.

Cristoffer fick äran att lägga spåren och dem såg ut så här: 

30m - apport - 30m - vinkel - 30m - slut

Första spåret gick inge vidare, tapp vid vinkeln. Andra gick istället jätte bra, där var vinkeln inga problem. Tredje blev på fält med Flox och Cristoffer efter oss, trots störning så löste Thing vinkeln bra och konkurrensen med Flox efter gjorde att hon blev lite hetare.


Jag har spanat in några spårtävlingar i augusti med Thing och sen lydnad med Flox.

Måste även komma igång med träningen inför klass tre med Thing. Jag har börjat lite smått med det mesta. Men fjärren, vittringen och sättandet behöver mycket träning.


I veckan väntar spår och vallning! Och utöver det så ska vi åka och kolla på ny bil! Kanske får vi med oss någon hem...


Nu har jag hunnit jobba två veckor på nya jobbet! Och det känns väldigt bra. Lite mycket nu i början bara men snart har man nog blivit varm i kläderna.

Av Mikaela - 11 juni 2011 23:17

Idag har jag och Thing tillbringat en varm och solig dag i Örebro för officiell utställning.

På plats var även Stina/Trolla, Sanna/Pippi/Link, Malin/Vegas, Isabell och Nina/Wilson.


Alla belönades med Excellent! Och fina brorsan Vegas fick även CK.


Things kritik-Excellent:

Feminint huvud och uttryck. Bra öron, vackra ögon. Bra hals, stark rygg, lång bröstkorg. Bra ben och tassar. Tillräckliga vinklar runt om. Rör sig väl, mycket vänligt temperament. Bra päls



  

Finaste Thing


Vi passade även på att få våra hundar exteriör beskrivna med resultat godkänd!

 


   


   


 

  Hela ligan samlad i värmen. Link, Vegas, Wilson, Trolla och Thing


Av Mikaela - 4 juni 2011 17:00

Officiellt tar jag examen på fredag. Men redan igår fick jag en examenspresent av Cristoffer... En systemkamera!

Jag har tjatat om att jag ska köpa en sådan länge, men det har aldrig blivit av och nu äntligen! Lycklig som få!!!

Cristoffer tyckte jag skulle få den redan nu, så att jag kan föreviga examensdagen på bild.

Och nu har jag övat... Mina främsta modeller är Flox, Thing och Cristoffer!!


         


Idag gick jag upp tidigt och packade bilen med hundar och tillbehör, det var dags för debut i lägre spår med Thing.

I veckan när vi tränade så var jag så nöjd med min lilla tjej. Attityden som hon hade när hon spårade var kanon. Och lydnaden har känts bra, vi har äntligen fått till ett kryp. Så jag var verkligen sugen på att tävla!

Jag var inte ens nervös idag när det var samling på Olandstraktens BK.

Men när det var dags att bege sig ut till det tilldelade spåret så såg jag när hon hoppade ur bilen att lillfisen börjat löpa. Och hon var inte alls med på noterna om vad vi skulle göra, så det var bara till att stryka oss.

Hade inte en tanke på att det var dags för löp redan nu... Men men, då har vi väl ytterliggare någon månad på oss att träna mer spår!


Och den andra rödhåriga skrutten är halt sedan igår... Vet inte alls vad hon kan tänkas ha gjort. Ev att det kan vara taggen i tassen som spökar. Blir vila för henne och hoppas att vi kan köra TKT på måndag.


På tisdag ska jag jobba min första dag på mitt nya jobb! Spännande!!

Ovido - Quiz & Flashcards