flox

Alla inlägg under september 2011

Av Mikaela - 18 september 2011 18:39


Igår var det en underbar septemberdag! Och den tillbringade vi i fårhagen!


Jag tog ut mina får på en äng för att få lite större yta och avstånd att valla på.

Min plan för dagen var fösning och liggkommando med fokus på djuren och sen flankeringar med större avstånd från djuren.

Liggkommandot var väldigt svårt idag i båda övningarna. Nöta, nöta, nöta!

Efter ett litet tag kom Veronika och Nova och gjorde oss sällskap. De fick till riktigt fin fösning med lugnt tempo!!


     


 

             


                 

Mina fina!!!


Efter det begav vi oss till Blomman för att hjälpa henne att flytta sina 32 tackor. Även Sanna och Pippi var med.

Flytten var ca 3 km, så det var bra träning att få jobba på "riktigt". Som tur var har ju Blomman med sig sin duktiga aussietik Charli som styrde upp!


                    


  


Helt enkelt en kanondag och den avslutades med goa drinkar och bästa sällskapet.

Av Mikaela - 13 september 2011 08:27


Hipp hipp Hurra för Thing och hennes kullsyskon som fyller 3 år idag! GRATTIS bästa Ni!


Jag är jätte glad att jag har denna hund. Hon är störtskön!!


TJH (FM) Sugarwind's A Wild Thing, "Thing". Lill-Thing, Tingeling, Tingan, kärt barn har många namn....

  



           



 

Ovido - Quiz & Flashcards