flox

Alla inlägg under juni 2012

Av Mikaela - 19 juni 2012 13:16

Tiden springer iväg och det känns nästan som att vi redan bor i vårat nya hus, då all ledig tid spenderas där.

Denna vecka är planen att vi ska bli klara med isolering, golvvärme och armering i grund, för nästa vecka kommer dem med betong för gjutning av plattan för både hus och garage.

Vädret har inte riktigt varit med oss, det har regnat nästan varje helg när vi haft som mest att göra... Så när det är dags för resning av huset (vecka 28) så håller vi tummarna att vädergudarna är med oss!


Vi har även lagt ut vårat nuvarande hus för försäljning och haft visningar. Nu hoppas vi att det kan falla någon i smaken, så att vi kan flytta och bli inneboende hos mina föräldrar tills vi är klara med bygget.


De fyrbenta tjejerna har precis löpt klart.

Tiden för dem har satts åt sidan lite pga husbygget och jag har lite dåligt samvete.

Thing protesterar genom att vara olydig, och lyssnar inte alls när vi är vid husbygget eller i fårhagen. Hon som annars sköter sig näst intill exemplariskt.

Flox däremot kör sitt vanliga race, "jag ska bara..." och slår dövörat till för jämnan.

Så detta måste det bli ändring på!


Tyvärr blev jag varslad förra veckan och ska träffa facket denna vecka, så det blir till att börja stämpla framöver.

Tröstar mig med att tiden för hundarna kommer att bli betydligt mer och jag har ju faktiskt en och en annan plan gällande tävlingar m.m som jag hoppas ska kunna bli av fastän vi bygger hus och andra små saker tillkommer.


Blir också extra sporrad för träning och tävling när man får se rapporter från uppfödare och kullsyskon till Thing som tävlat i elitspår och vallning med finfina resultat!!! Superduktiga!


Så nu måste jag bara lägga upp en hållbar plan, gällande allt!

Av Mikaela - 4 juni 2012 10:34

I helgen har vi trotsat vädret... Regn, blåst och ynka 5 grader "varmt".

Så nu har vi kommit så långt så att ankarbalken/kantbalken är utplacerad för både hus och garage. Även dräneringsrör, radonrör, tjälisolering och kantisoleringen är på plats. Fyllt på med singel och vibbat efter det.

Kalle, Cristoffer och Daniel har slitit på ute och min mamma har stått för maten och fikat hela helgen!!!


 


   


     


 


I veckan kommer rörmokaren för att placera ut sin rör och uppstick på rätt plats i plattan och sen kommer en kille som ska fixa trekammarbrunn med markbädd.

Hus
Ovido - Quiz & Flashcards