flox

Alla inlägg under december 2012

Av Mikaela - 31 december 2012 10:39

Sista dagen på 2012 och det är dags att printa ner våra mål för det nya året.


Thing

Lydnad:

Fixa championatet


Bruks:

Uppflyttad till elitspår


Vallning:

Valla så mycket som möjligt och ev tävla ASCA och prova på att valla nöt.


Flox

Lydnad:

1:a pris i klass 3


Gott Nytt År!!

Things valpar blir idag 2 veckor och de har redan öppnat ögonen och står på ostadiga ben

 

 

Av Mikaela - 21 december 2012 12:34

Då var det dags igen... Utvärdering av året.


Känns inte alls som att vi har lyckats med nånting i år... Och visst det kanske inte är jättekonstigt med tanke på att vi byggt hus och fått barn.

Träningen under året har bestått av lydnad, spår och vallning och med Thing har jag i alla fall kommit ut på tävlingsbanorna men inte nått enda fram på allt som jag önskat.

Med Flox har jag inte ens kommit så långt...


Thing

Lydnad:

* 1:a pris elitklass, ev championatet

- Vi har gett oss ut på två tävlingar med resultat 2:a pris och 3:e pris


Bruks:

* Uppflyttad till elitspår

- Godkänd, men inte uppflyttat.


Vallning:

* Starta ASCA

- Av sammanlagt sju starter, fyra på får och tre på anka, så har vi lyckats med OTDs, STDd och ett leg i open ducks.

* Träna inför VP

- Tränat har vi gjort och vi startade på ett prov. Vi hade behövt lite mer hämt/upptagsträning. Men då jag var höggravid och inte fick springa runt i fårhagen så tog Maja över träning och startade med Thing. Blev godkända med 68 poäng!!!


Flox

Lydnad:

* 1:a pris klass 3 och ev. LP3

- Inte känt oss startklara och därav ingen tävling


Bruks:

* Uppflyttade till lägrespår

- Spårarbetet har svajat och likaså framförgåendet. Ingen tävling.


Sammanfattning:

Vallningen med Thing har gått över förväntan. Det jag hade minst förhoppningar om dessutom. Lydnad och brukset hade jag hoppats mer på, men där lyckades vi inte riktigt. Mer träning!

Med Flox så trodde jag att vi åtminstone skulle lyckas ta oss ut på en lydnadstävling. Men då bla vittringsapporteringen inte alls har fungerat så tappade jag motivationen.


Thing har ju även hunnit bli mamma åt 5 stycken supersöta valpar, så det väger ju upp en hel del!   

Vi får ladda inför 2013 och börja spåna på nya mål!!

Av Mikaela - 18 december 2012 16:04

Igår åkte jag till Sanna för att ha valpningsvaka. Och i natt föddes fem små krabater.

Kl 04 var det klart och jag tror att vi alla var lika trötta. Thing fick ett nattmål och mysa med sina bebisar i lugn och ro.


Tre röda hanar och två svarta tikar blev det. 

En hane och en tik har halvlång svans, de andra tre har lång svans.

De är verkligen så söta, så valpsuget har ju inte blivit bättre direkt.


Thing är en sådan duktig mamma! Tvättar och pysslar om de väl. Bästa fina Thing!!


 

        


 

Av Mikaela - 6 december 2012 13:31

Ja, i 2½ månad ska min fina lilla svarta vara hemifrån.

Som de flesta vet så har jag Thing på halvfoder och hon är nu dräktig och ska idag få flytta hem till kennelmamman Sanna för att få sina valpar där.


Det ska bli väldigt spännande och se hur många, vilka färger och kön som gömmer sig i hennes tjocka mage.

Samtidigt kommer det bli väldigt tomt utan henne här hemma! Min bästa barnvakt försvinner ju!!

Men som tur är så bor ju Sanna bara 10 minuter bort, så jag kommer nog bo i valplådan tillsammans med Thing!


Som sagt, Thing är en trogen barnvakt! Hon är med överallt där Thyra är...


 

   


Ingen har väl missat all denna snö som kommit?!? Helt underbart tycker jag och även hundarna!

När man är ute i snön så kan man inte tro att Thing är dräktig och att det knappt är två veckor kvar tills hennes valpar kommer.

Hon verkligen älskar snö och det är race mest hela tiden.


 

   

   

   

Nu räknar vi ner dagarna och väntar med spänning på de små lurvigas ankomst!

Ovido - Quiz & Flashcards