flox

Alla inlägg under februari 2013

Av Mikaela - 13 februari 2013 21:08

Shit vad tiden går fort!

Jag fick barn före Thing men hennes barn har växt om och har redan blivit myndiga och har nu flyttat hemifrån.

I måndags blev dom 8 veckor och det var redan dags för de små att flytta till sina nya lyckliga ägare!

Som längst hamna en hane ca 9 mil bort och den närmaste bor inom 10 minuter från mig. Så alla bor ganska nära, vilket är jättekul!

Det ska bli väldigt spännande att få följa den här kullen, extra roligt när det är Things små bebisar såklart!

Mer info om hur det utvecklas/meriteras m.m finns på Sugarwind's hemsida, Klicka Här.


Lycka till med det små!!!


   

     


Tyvärr blev det ingen valp för oss... Hade hoppats på det när det blev parning.

Kravet var att huset skulle vara klart. Och vi tänkte att det är ju självklart att vi har flyttat in tills Thing kommer hem igen och valparna är leveransklara. Men det blir inte alltid som man tänkt sig.

Huset har verkligen dragit ut på tiden, förhoppningsvis kan vi flytta in i mars om allt går som det ska och jag längtar verkligen efter vårt eget hus nu!

Visst svider det lite i hjärtat att det inte blev en valp efter Thing, men det kommer nog någon annan spännande kombination framöver. Den som väntar på något gott... väntar alltid för länge eller hur var det nu...Hihihi jaja. Jag har ju min männsikovalp    Och kan pussa på Things ungar ändå!


Sen har jag ju mina lurviga prinsessor!   


   

Av Mikaela - 4 februari 2013 15:35

Idag blir valparna 7 veckor och om en vecka ska de flytta till sina nya hem och Thing kommer hem till oss igen! Saknad och efterlängtad! Tror till och med att Flox har saknat henne! Ja, för vem kan inte sakna henne, Thing som är så go och glad i alla!!


I veckan som var så fick vi finbesök i nya huset av Sanna och Maja som hade med sig valparna, Thing och även Things bror Link var med.

Miljöträning stod på schemat för de små och dom tog verkligen för sig och utforskade huset ordentligt.









Valparna är ju födda mitt i vintern därav blev stamtavlenamnen efter skidmärken. Klicka på bilderna för att se namnen.

     

   


Den traditionella trappbilden på de små

 

Så här såg det ut när Thing och hennes syskon samlades på trappan (Thing är nr 2 från höger)

 

Ovido - Quiz & Flashcards