flox

Alla inlägg under juli 2013

Av Mikaela - 19 juli 2013 11:26

Försöker stanna upp och njuta över att sommaren faktiskt är här nu... Lätt att dagarna bara rullar på och att sommaren som man längtat efter hela våren är över på ett ögonblick.


Cristoffer har lååång semester denna sommar, hela åtta veckor och fem veckor har redan hunnit försvinna i ett nafs.

Men vii har hunnit med en hel del....

Firade midsommar med vänner och familj i lugn miljö. Thyra fick sin första midsommarkrans!

Vi har haft en stenplockarfest hemma hos oss (vi har mängder av småsten som behövdes bort för att kunna så gräsfrö) Så det kan väl inte vara bättre än att bjuda på mat och dricka i utbytes med stenplockning!

Vi har även fixat lite (inte alls så mycket som vi borde!!!) med huset. Bla lagt golv och tapetserat på loftet, köpt lite inredningsgrejer och fixat lite på utsidan. Vi kan också numera klippa vår egen gräsmatta, eller ja det få strån som har kommit upp har fått sig några omgångar med gräsklipparen.

Fåren har fått ny hage, så vi har röjt och stängslat massor! Bästa pappa och Cristoffer har hjälpt mig, annars hade det aldrig blivit klart och fåren hade rymt för längesen!

Thing och jag har vallat kor (bland det roligaste vi gjort tror jag). En helt annan känsla än att valla på får! Vi fick verkligen mersmak!!!

Vi har även varit på utställning med Things valpar i Eskilstuna, samt att Thing och jag tävlade elitlydnad där. Dock bröt vi... Thing fick för sig att det blev inkallning under platsliggningen, efter det så tappade jag motivationen men vi körde på ändå och bröt efter ett konskick vid dirigeringsapporteringen. Vi har en del att slipa på, men bara att bryt ihop och kom igen!!!

Jag har även hunnit en sväng till Oslo och hälsat på en kompis. Skönt med lite egentid och bara få vara, supermysigt.

Men ordspråket: "Borta bra men hemma bäst" stämmer såklart. Jag blev väl mottagen vid Arlanda när jag kom hem av Cristoffer och gladaste Thyra (som vinkade med ett stort leende till mig).

Vi har även hunnit med massa kalas och picknicks med alla fina vänner!

Cristoffers storebror är uppe på besök så vi har firat honom med bowling och god mat. Och på söndag åker vi med honom hem till Karlskrona och stannar där i några dagar. Blir en sväng med hans segelbåt och förhoppnings lite bad också.

Thyra har faktiskt badat i sjön för första gången för några dagar sen. Mysigt tyckte hon!! Lill tösen har även börjat krypa nu och har fått två små gaddar i nedre käken. Liten börjar bli stor.... Hua!!!

Vi har även hunnit prova på att bo i husvagn med Thyra i ett par dagar när vi följde med mina föräldrar till Kapellskärscamping. En liten minisemester!!! Och bästa Thyra är en liten ängel när vi är borta! Vilken underbar unge vi har!!! (Skryt!!!)

Sen har vi hunnit med en hel del annat smått och gott.... Men känner att det blev lite väl långt inlägg nu, så det får komma en annan gång! 

Underbara sommar!! Och än är den ju inte slut på långa vägar!!!


   

     


Ovido - Quiz & Flashcards