flox

Direktlänk till inlägg 16 oktober 2013

Knöligt

Av Mikaela - 16 oktober 2013 16:15

Pilska löptikar, lydnad, virkning, vallning, busigt barn,

att-göra-måsten, inredning, långpromenader, bebisdejter, höstmys, shopping


Kort sammanfattning av mina dagar på ett ungefär.

Vissa dagar mer effektiva än andra, beroende på lilla fröken Thyra.


Flox och Thing löper båda två och just nu höglöper Thing. Och Flox är kär, ja i Thing.

Förutom att de fjantar runt här hemma, så har det blivit en hel del lydnadsträning.

Upplägget för Thing har nu varit att träna fokus och position i FF, även position vid avslut. Sen har vi kedjat mycket. Och varannat träningstillfälle har vi kört igenom hela eliten som en kedja. Ibland väldigt mycket fint och ibland så blir det dubbelkommandon så att det bara skriker om det.

Var ju anmälda till tävling i helgen som kommer, men har nu strukit oss då hon fortfarande löper.

Tyvärr har jag inte anmält oss till någon mer, men kanske kan efteranmäla oss till en tävling om två helger, vi får se.

Flox har fått träna stadga och position i fjärren. Och sen fått flera kedjor av treans moment.

Vi försöker vara duktiga på att åka in till klubben på onsdagar och även hängt på dom dagar vi kunnat när det är sockerträff en dag i veckan på olika platser. Känns bra för då får vi lite struktur och planering över träningen och inte bara spontan "hemmaträning".


Har blivit några korta vallpass i hagen för Things del också. Fokus och fösning. Helt okej!


Upptäckte för ett litet tag sen att Flox har fått en fettknöl på låret. Har haft koll på den, men den har inte växt något de senaste månaderna.

Däremot upptäckte jag för bara ett par dagar sen att hon fått en liten juvertumör och en diffus knöl/bubbla på bröstkorgen.

Sen har hon varit halt till och från i en månad. Misstänker att hon har fått en tagg i tassen, då hon ömmar i vissa lägen när man klämmer igenom henne där. Blev rekommenderad vila och avvakta. Men när hältan kommer tillbaka direkt när vi utökar promenaderna, så får det bli ett veterinärbesök.

Tid bokad, så får vi hoppas att det kan ta bort det onda och kolla igenom hennes knölar.


 


Thing har blivit faster till 7 stycken aussiebebisar. Brorsan Vegas har haft en dejt med Jo-Jo från Stjernborgens kennel. Ska bli roligt att få följa dessa små.

Även Link kommer förhoppningsvis att bli pappa till jul, så spännande!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mikaela - 27 juli 2016 11:45


Vår älskade Flox fick somna in den 21 juli...      Under midsommarhelgen så var hon ute på gräsmattan och sprang runt som vanligt... Rejsade med Thing och lekte med boll, precis som de brukar göra. Hon pep till och sen såg jag att hon sprang på...

Av Mikaela - 26 juli 2015 16:32


  Igår var Thing och jag på ASCA valltävling i Kroksbo. Tre år sen sist, så nu tyckte mina träningskompisar att det var dags. Ffa var det Maja som puschade på mig mest. Så det var väl lika bra att anmäla oss då. Två starter på advance får blev...

Av Mikaela - 12 februari 2015 20:19

Ja, nu jäklar ska jag banne mig få ordning på elitlydnadsmomenten! Jag vet ju att jag och Thing har en del saker som vi behöver fixa till innan vi kan ge oss ut och tävla igen.  Hade tänkt gå en privatlektion hos Frida Wallén, men hon är fullboka...

Av Mikaela - 3 september 2014 10:33

En underbar sommar börjar gå mot sitt slut... Ser faktiskt fram emot hösten trots allt. Längesen jag bloggade nu. Mycket som har hänt, men ändå inte... Det stora som har hänt är ju att jag och C har gift oss. En helt underbar dag som vi aldrig ko...

Av Mikaela - 23 maj 2014 22:14

Snälla Maja filmade när jag och Thing tävlade elitlydnad den 10 maj. Fortfarande en hel del saker som vi behöver träna och slipa på, men också en del fint. Bla så fick vi en kommentar att vi hade väldigt fin språng marsch och vi fick en 10:a på vit...

Skapa flashcards