flox

Alla inlägg under september 2014

Av Mikaela - 3 september 2014 10:33

En underbar sommar börjar gå mot sitt slut... Ser faktiskt fram emot hösten trots allt.

Längesen jag bloggade nu. Mycket som har hänt, men ändå inte...

Det stora som har hänt är ju att jag och C har gift oss. En helt underbar dag som vi aldrig kommer att glömma!

Sen har det varit jobb, semester och hemmafix. Däremellan har det blivit lite hundträning. Med definitionen lite, tyvärr...

Dock har hundarna varit med på i stort sett allt annat vi gjort under sommaren.


Thing är väl den som fått träna mest... Och det har blivit en del praktiskt jobb med fåren, som att flytta dom mellan hagarna, fållat in för klövvård och separerat bagglamm. Glad att jag har min fina Thing då, som kan hjälpa mig.

Vi har även tränat lite uppletande och lydnad.

Nu är det löpperiod för båda. Hoppas på att komma tillbaka till rutinerna och få motivation till träning. Så kanske vi kan få till någon mer elittävling för Thing under hösten/vintern.


Hemma har vi byggt trall på baksidan av huset, sått gräsmatta, planterat äppelträd och fixat i garaget. Och listan på "att göra saker" tar aldrig slut. Man är verkligen inte sysslolös med hus. Under hösten och vintern ska vi försöka få till ett skafferi och förhoppningsvis sätta in kamin.


Bilder från sommaren...


Vår bröllopsdag

 

   


Vår lilla lantunge har sagt hej till fåren varje dag, klädd lite hur som helst.

 


Semester på underbar Ven

 

   

   

Där fick vi även besök av Things dotter Stella med familj


Nu ser jag fram emot jobb, hundträning, hemmafix och mysa ner sig i soffan med tända ljus och en kopp te... Tillbaka till vardagen och rutinerna. Välkommen hösten!

Ovido - Quiz & Flashcards