flox

Direktlänk till inlägg 21 augusti 2011

En bra helg

Av Mikaela - 21 augusti 2011 19:51


Helgen har gått fort, men det har varit en bra helg!


Igår träffade jag Veronika och hennes Nova för vallning hos mig. 2 timmar i fårhagen med regn, regn och regn!!!

Vi hade inte lagt upp någon plan för träningen, vilket kanske hade behövts. Men det blev en del effektiv träning ändå.

För Novas del var det att känna på våra får och träna lite drivning. Thing fick träna flankeringar och fösning! Och jag är väldigt nöjd med Things lugna tempo.


Idag var det dags för lägre spår med Thing.

Vi lottade start nr 2, vilket kändes väldigt bra.

Spårupptaget var lugnt och fint och Thing jobbade kanon. I mitten av spåret så var det ganska blött och sankigt, där blev det tappt. Men Thing sög upp spåret igen efter en stor ringning. Dock tappade vi två apporter där.

När vi kom till klubben var det dags för budföring.

Tyvärr blev det nolla på det. Thing hade fokus på mottagaren men vänder ändå bakåt och springer till domarna och till en åskådare med en valp. Mycket roligare tyckte Thing.

Vi fick göra om och göra rätt och då minsann sprang hon jätte fint ut!

Men med nolla på budföringen så fick vi inte ihop högre än 218 poäng på specialen.

Efter det var det dags för lydnad.

Platsliggningen var inga problem, lugnt och fint bland alla hundar!

Summan på lydnaden blev 245 poäng.

Så vi lyckades i alla fall skrapa ihop en uppflytt och en tredje placering!


Trots nolla på budföring och inga toppoäng på lydnaden så är jag väldigt nöjd över dagen! Thing var pigg och glad, så känslan blev på topp!


  

Foto: Marie Larsson


Dagen avslutades med 30-års kalas hos min kusin, med massor av god smörgåstårta!


 
 
Sanna

Sanna

21 augusti 2011 20:58

Grattis!! Det var ni väl värda!!!

http://www.sugarwinds.se

 
Ingen bild

Stina o Trolla

21 augusti 2011 21:09

Kanon Mikaela och Thing ! Jättegrattis!!

 
Marie L

Marie L

21 augusti 2011 21:14

Marie L

Söndag 21 aug 21:12

GRATTIS igen! Det var ju visst fin lydnad, en 9 på krypet och inga betyg under 7,5 vad jag minns(?), såg jättefint ut:-) Epostar bilder vid tillfälle. Kram från oss
http://www.123minsida/Minos

http://www.123minsida/Minos

 
Ingen bild

Marrre

21 augusti 2011 21:37

Grattis till er!

 
Ingen bild

Veronika

21 augusti 2011 22:01

Tack för en trevlig stund i hagen i går :) tänk vad tiden går fort när man har roligt!! Grattis till tredje platsen! kram

 
Malin m. Vegas

Malin m. Vegas

21 augusti 2011 23:40

Stort grattis bästaste Ni!!

http://truefriend.bloggplatsen.se

 
Sofie

Sofie

22 augusti 2011 09:31

Vad roligt! Grattis och bra jobbat!

http://aussiemonster.wordpress.com

 
Pia med pappa Ozzy

Pia med pappa Ozzy

22 augusti 2011 19:45

Härligt! Massor av grattis till er!!!

http://www.aussiebuddys.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mikaela - 27 juli 2016 11:45


Vår älskade Flox fick somna in den 21 juli...      Under midsommarhelgen så var hon ute på gräsmattan och sprang runt som vanligt... Rejsade med Thing och lekte med boll, precis som de brukar göra. Hon pep till och sen såg jag att hon sprang på...

Av Mikaela - 26 juli 2015 16:32


  Igår var Thing och jag på ASCA valltävling i Kroksbo. Tre år sen sist, så nu tyckte mina träningskompisar att det var dags. Ffa var det Maja som puschade på mig mest. Så det var väl lika bra att anmäla oss då. Två starter på advance får blev...

Av Mikaela - 12 februari 2015 20:19

Ja, nu jäklar ska jag banne mig få ordning på elitlydnadsmomenten! Jag vet ju att jag och Thing har en del saker som vi behöver fixa till innan vi kan ge oss ut och tävla igen.  Hade tänkt gå en privatlektion hos Frida Wallén, men hon är fullboka...

Av Mikaela - 3 september 2014 10:33

En underbar sommar börjar gå mot sitt slut... Ser faktiskt fram emot hösten trots allt. Längesen jag bloggade nu. Mycket som har hänt, men ändå inte... Det stora som har hänt är ju att jag och C har gift oss. En helt underbar dag som vi aldrig ko...

Av Mikaela - 23 maj 2014 22:14

Snälla Maja filmade när jag och Thing tävlade elitlydnad den 10 maj. Fortfarande en hel del saker som vi behöver träna och slipa på, men också en del fint. Bla så fick vi en kommentar att vi hade väldigt fin språng marsch och vi fick en 10:a på vit...

Ovido - Quiz & Flashcards