flox

Direktlänk till inlägg 28 augusti 2011

Jaaa!!!

Av Mikaela - 28 augusti 2011 14:56

Ja denna helgen blev ju inte så tokig den heller...


Med start på fredagen, då jag och bästa Flox var och tävlade lydnadstvåan i Enköping.

Flox höll ihop riktigt bra och vi fick ihop 183 poäng, delad 2:a placering.

Därmed fick vi vårat andra 1:a pris i tvåan... Så det är bara att anmäla till en tävling till så vi får vårat LP.


Lördag och söndag var det dags för certprov i bevakningen för mig och Thing.

Lördag bestod av patrullstig och mörkerbevakning.

Vi fick väldigt mycket beröm för både patrullstigen och mörkerbevakningen! Thing jobbar otroligt fint och markerar tydligt och jag fick höra att jag gjorde tydliga tecken bakåt.

Dag 1 avklarad och godkänd!

Bara att ladda om inför söndagen och spår.


Jag kan inte rå för det, men jag blir enormt nervös inför spåret. När vi tävlade lägre så var det inte alls samma känsla.


Med nerverna utanpå och en glad Thing så begav vi oss ut för dagens uppdrag, 1,5 km spår - 3 föremål + slut.

Spårupptaget var jätte fint, tydligt och med stort drag. Efter det bar det av och Thing spårade jätte fint!

Vi gick och gick och gick... Efter ett tag började jag bli orolig, vi hade inte hittat en enda apport. Efter en tappt mot slutet så känner Thing av min oro/irritation och blir direkt låg.

Jag går tillbaka och tar upp spåret och då hittar vi slutföremålet.


Jag var beredd på att åka hem, men provledarna ville att vi skulle vänta på domarnas bedöming. Och tur var väl det, för domarna tyckte om det dem hade sett av Thing på patrullstigen och likaså under basentjänsten dag/natt.

Vi fick göra ett omspår!!!

Denna gången plockade Thing föremålen en efter en. Tre förmål + slut kunde vi lämna in!

Det kändes hur bra som helst!!! Äntligen!!!


Lilla Thing har nu fått sin första titel:

TJH(FM) Sugarwind's A Wild Thing


Nu har jag en nöjd och trött hund bredvid mig i soffan!

 
 
Maja och Link

Maja och Link

28 augusti 2011 18:09

GRATTIS bästa Ni!

http://www.greatwarrior.bloggplatsen.se

 
Malin m. Vegas

Malin m. Vegas

28 augusti 2011 19:18

Så fint hennes nya titel passar! Stort grattis!! Nu kan vegas och thing rädda sverige i krig!!!

http://truefriend.bloggplatsen.se

 
Sofie

Sofie

28 augusti 2011 19:36

Härligt med revansch! Stort grattis!

http://aussiemonster.wordpress.com

 
Ingen bild

Sari o Deede

28 augusti 2011 19:50

Stort grattis till alla dina framgångar. Det har blivit en hel del på sista tiden. Dagens resultat, Thing,Försvarsmakthund, är ju ändå lite extra.
Ni är jätteduktiga och du Mikaela, har ingen anledning bli nervös, för det är din förtjänst att Thing är så bra. Grattis!

 
Marie L

Marie L

28 augusti 2011 23:37

STORT GRATTIS, snyggt jobbat!

http://www.123minsida/Minos

 
Ingen bild

Marie L

28 augusti 2011 23:39

Både till förstapriset med Flox och tjänstehundscertet:-)

 
Tina & co

Tina & co

28 augusti 2011 23:52

Stort Grattis Mikaela och Thing!!!

http://www.bluewingfires.com

 
Ingen bild

Meg

29 augusti 2011 09:55

Duktigt gjort med båda tjejerna och du är duktig med dina hundar! Kram på er!!

 
Ingen bild

Mormor och Morfar

29 augusti 2011 21:07

Grattis ock honnör.I givakt vi skall stå för dessa
duktiga flickor två.Ingen i försvaret nu säker går för för Thing hittar alla spår.
Kram från morfar och mormor.

 
Ingen bild

Stina o Trolla

30 augusti 2011 22:05

Oj oj vad ni forsar fram. Hedervärd och välförtjänt titel till Dig och Thingeling syrran. Grattis även till duktiga Flox.Du kan nog slappna av vad gäller spår. Att fixa ett tappt är skickligt ;=))Ni är jätteduktiga!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mikaela - 27 juli 2016 11:45


Vår älskade Flox fick somna in den 21 juli...      Under midsommarhelgen så var hon ute på gräsmattan och sprang runt som vanligt... Rejsade med Thing och lekte med boll, precis som de brukar göra. Hon pep till och sen såg jag att hon sprang på...

Av Mikaela - 26 juli 2015 16:32


  Igår var Thing och jag på ASCA valltävling i Kroksbo. Tre år sen sist, så nu tyckte mina träningskompisar att det var dags. Ffa var det Maja som puschade på mig mest. Så det var väl lika bra att anmäla oss då. Två starter på advance får blev...

Av Mikaela - 12 februari 2015 20:19

Ja, nu jäklar ska jag banne mig få ordning på elitlydnadsmomenten! Jag vet ju att jag och Thing har en del saker som vi behöver fixa till innan vi kan ge oss ut och tävla igen.  Hade tänkt gå en privatlektion hos Frida Wallén, men hon är fullboka...

Av Mikaela - 3 september 2014 10:33

En underbar sommar börjar gå mot sitt slut... Ser faktiskt fram emot hösten trots allt. Längesen jag bloggade nu. Mycket som har hänt, men ändå inte... Det stora som har hänt är ju att jag och C har gift oss. En helt underbar dag som vi aldrig ko...

Av Mikaela - 23 maj 2014 22:14

Snälla Maja filmade när jag och Thing tävlade elitlydnad den 10 maj. Fortfarande en hel del saker som vi behöver träna och slipa på, men också en del fint. Bla så fick vi en kommentar att vi hade väldigt fin språng marsch och vi fick en 10:a på vit...

Ovido - Quiz & Flashcards