flox

Direktlänk till inlägg 2 september 2012

Vart tog spåret vägen?

Av Mikaela - 2 september 2012 10:14

Bestämde mig för att starta högrespåret idag, trots att spårupptaget känts dåligt.

Samling kl 7.30 med lottning. Vi fick lottnummer tre.

Utkörda till vårat spår, spårmarken var väldigt fin med tallskog och mossigt underlag så nu kände jag mig taggad.

Thing tog spårupptaget superfint, rätt håll och med en säker fart ut i spåret. Jag hade jämt göra att hålla ett bra tempo till henne.

Spårandet kändes fint, nästan för bra... Och javisst var det för bra för att vara sant. De fyra första pinnarna plockade vi utan problem, men sen hände nånting. Såg på Thing att vi var ur spår, lät henne jobba på för att hitta det. Kom ut på vägen, så vi gick tillbaka och där vi var sist och försökte börja om, men det blev samma visa igen. Försökte igen, men då fick hon vind och vi kom tillbaka till upptagsrutan.

Flera pinnar bort och utan slut... Ja, då kommer man inte så långt!

Är ändå väldigt glad över att vi startade. Upptaget kändes såå bra och även första delen av spåret.

Är 7:e reserv till nästa spårtävling, så chansen för uppflytt i år känns avlägsen. Vi får ladda och vara på topp nästa år istället!


Nu får det bli en sväng i vallhagen istället.

 
 
Ingen bild

Stinao Trolla

4 september 2012 11:43

HEJ. Bra jobbat. Det är tufft när man kommer ur spår. Det är en hel del vilt (älg) i Jumlilskogarna. På't igen bara men var nu rädd om lilla magen.

 
Ingen bild

Mackan

6 september 2012 17:23

Så synd, men så kan det gå och du hade en fin start åtminstone!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mikaela - 27 juli 2016 11:45


Vår älskade Flox fick somna in den 21 juli...      Under midsommarhelgen så var hon ute på gräsmattan och sprang runt som vanligt... Rejsade med Thing och lekte med boll, precis som de brukar göra. Hon pep till och sen såg jag att hon sprang på...

Av Mikaela - 26 juli 2015 16:32


  Igår var Thing och jag på ASCA valltävling i Kroksbo. Tre år sen sist, så nu tyckte mina träningskompisar att det var dags. Ffa var det Maja som puschade på mig mest. Så det var väl lika bra att anmäla oss då. Två starter på advance får blev...

Av Mikaela - 12 februari 2015 20:19

Ja, nu jäklar ska jag banne mig få ordning på elitlydnadsmomenten! Jag vet ju att jag och Thing har en del saker som vi behöver fixa till innan vi kan ge oss ut och tävla igen.  Hade tänkt gå en privatlektion hos Frida Wallén, men hon är fullboka...

Av Mikaela - 3 september 2014 10:33

En underbar sommar börjar gå mot sitt slut... Ser faktiskt fram emot hösten trots allt. Längesen jag bloggade nu. Mycket som har hänt, men ändå inte... Det stora som har hänt är ju att jag och C har gift oss. En helt underbar dag som vi aldrig ko...

Av Mikaela - 23 maj 2014 22:14

Snälla Maja filmade när jag och Thing tävlade elitlydnad den 10 maj. Fortfarande en hel del saker som vi behöver träna och slipa på, men också en del fint. Bla så fick vi en kommentar att vi hade väldigt fin språng marsch och vi fick en 10:a på vit...

Ovido - Quiz & Flashcards