flox

Direktlänk till inlägg 6 december 2012

2½ månad

Av Mikaela - 6 december 2012 13:31

Ja, i 2½ månad ska min fina lilla svarta vara hemifrån.

Som de flesta vet så har jag Thing på halvfoder och hon är nu dräktig och ska idag få flytta hem till kennelmamman Sanna för att få sina valpar där.


Det ska bli väldigt spännande och se hur många, vilka färger och kön som gömmer sig i hennes tjocka mage.

Samtidigt kommer det bli väldigt tomt utan henne här hemma! Min bästa barnvakt försvinner ju!!

Men som tur är så bor ju Sanna bara 10 minuter bort, så jag kommer nog bo i valplådan tillsammans med Thing!


Som sagt, Thing är en trogen barnvakt! Hon är med överallt där Thyra är...


 

   


Ingen har väl missat all denna snö som kommit?!? Helt underbart tycker jag och även hundarna!

När man är ute i snön så kan man inte tro att Thing är dräktig och att det knappt är två veckor kvar tills hennes valpar kommer.

Hon verkligen älskar snö och det är race mest hela tiden.


 

   

   

   

Nu räknar vi ner dagarna och väntar med spänning på de små lurvigas ankomst!

 
 
Maja och Link

Maja och Link

6 december 2012 14:01

Vi väntar också med spänning! Tur att även vi bor nära uppfödarmamman så vi kan hälsa på!

http://www.greatwarrior.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Jenny

6 december 2012 14:31

Så fina kläder Thyra har på sig på första bilden!;-) Och otroligt fin bild på Flox och Thing när dom springer bredvid varandra! Thing kommer bli en toppenmamma så mycket som hon övar!<3 Kram

 
Mikaela

Mikaela

6 december 2012 14:39

Javisst är det en söt klänning Jenny! ;) Hon växer och snart sitter klänningen helt perfekt!

http://flox.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mikaela - 27 juli 2016 11:45


Vår älskade Flox fick somna in den 21 juli...      Under midsommarhelgen så var hon ute på gräsmattan och sprang runt som vanligt... Rejsade med Thing och lekte med boll, precis som de brukar göra. Hon pep till och sen såg jag att hon sprang på...

Av Mikaela - 26 juli 2015 16:32


  Igår var Thing och jag på ASCA valltävling i Kroksbo. Tre år sen sist, så nu tyckte mina träningskompisar att det var dags. Ffa var det Maja som puschade på mig mest. Så det var väl lika bra att anmäla oss då. Två starter på advance får blev...

Av Mikaela - 12 februari 2015 20:19

Ja, nu jäklar ska jag banne mig få ordning på elitlydnadsmomenten! Jag vet ju att jag och Thing har en del saker som vi behöver fixa till innan vi kan ge oss ut och tävla igen.  Hade tänkt gå en privatlektion hos Frida Wallén, men hon är fullboka...

Av Mikaela - 3 september 2014 10:33

En underbar sommar börjar gå mot sitt slut... Ser faktiskt fram emot hösten trots allt. Längesen jag bloggade nu. Mycket som har hänt, men ändå inte... Det stora som har hänt är ju att jag och C har gift oss. En helt underbar dag som vi aldrig ko...

Av Mikaela - 23 maj 2014 22:14

Snälla Maja filmade när jag och Thing tävlade elitlydnad den 10 maj. Fortfarande en hel del saker som vi behöver träna och slipa på, men också en del fint. Bla så fick vi en kommentar att vi hade väldigt fin språng marsch och vi fick en 10:a på vit...

Ovido - Quiz & Flashcards