flox

Alla inlägg den 1 april 2013

Av Mikaela - 1 april 2013 21:44

Har tänkt att jag skulle ha bloggat för flera veckor sen! Men tiden till det har inte riktigt prioriterats. Och det har inte hänt så mycket saker... Men här kommer en kort uppdatering.


Vi har nu äntligen flyttat in i huset och har hunnit bo här i två veckor. Och vi stortrivs verkligen!!! Underbart att få bo i det som vi själva ritat och byggt och slitit med så länge! Men visst, det är fortfarande långt ifrån klart och när vi väl är klara med allt inne så har vi en stooor tomt att ta hand om också.

Så det är väl som alla säger, man är aldrig sysslolös med hus.


Thyra växer och lär sig nya saker för varje dag. Hon har nu hunnit bli 4,5 månad. Hon "sjunger" och "snackar" för fullt på hennes språk och hon rullar från rygg till mage vid varje tillfälle som ges.

Jag har kanske glömt att säga det, men hon är världens goaste unge!!


Mina bästa fyrbenta vänner får hänga med på ett hörn i allt vad vi gör.

För en vecka sen hade vi äran att få passa lilla Stella medans hennes husse och matte var i väg över dagen. Och hon tog det mesta med ro, lite pipig till en början och hon fick smöra massor för att få surtanten Flox att ens titta på henne. Men annars var det lugnt. Vi höll som bäst på att sätta upp panel i hallen, så spikpistolen smällde en del och sen fick vi besök av vänner med småbarn. Men det var inga problem för Stella.

Sen har mina tjejer varit en sväng i Uppsala och firat påsk och blivit bortskämda hos Evelina.

På träningsfronten har det verkligen var lugnt! Dags att ta tag i det nu känner jag! Tanken är ju att Thing och jag ska ut och tävla elitlydnad.

Thing fäller ju som mest just nu och det verkar som att det aldrig kommer att ta slut. Nakenhund med några fula lockar på ryggen kommer det nog att sluta med.


Ovido - Quiz & Flashcards