flox

Alla inlägg den 23 oktober 2011

Av Mikaela - 23 oktober 2011 19:18


Idag hämtade jag upp Sanna och vi begavs oss iväg till Fagersta för MT med Thing.

Vi var nr 5 ut och när vi kom dit så låg dom efter 2½ timme i schemat. Så det blev några timmars väntan, men det var intressant och se några av de andra ekipagen.


Jag blev glatt överraskad över Thing reaktioner. Hon har verkligen mognat sen hon gjorde MH.

Visst hade jag kunnat önska bättre samarbete med testledaren och bättre gripande, men när hon väl hade grepp så kampade hon bra.

Lilla bytet hade jag inga förväntar på alls, men där sprang hon ut och drog med sig trasan in.

Figurraden så sjöng hon en vacker sång för publiken när jag sprang iväg och hon sprang rakt igenom, direkt till mig.

Vid dumpen så gick hon fram själv efter att ha kissat på någon intressant fläck först.

Kälken var lite läskig men hon stod bredvid mig och skällde hela tiden. Sen gick hon fram och gav den en puss.


Vi blev godkända med 444 poäng!


Samarbete Fö - 5

Samarbete Tl - 2

Gripa ta tag 5m - 2

Gripa ta tag 40m - 2

Gripa hålla 5m - 4

Gripa hålla 40m - 5

Gripa slita dra 5m - 4

Gripa slita dra 40m - 5

Förföljande - 4

Förföljande gripande - 3

Uthållighet - 3

Social självsäkerhet - 4

Social nyfikenhet - 5

Socialt samspel - 2

Handlingsförmåga - 4

Anpassningsförmåga - 5

Koncentration - 3

Avreaktion - 4

Minnesbilder - 5

Rädsla - 3

Aggressivitet - 5

Nyfikenhet - 3

Skott - 5


Thing heter numera TJH (FM) KORAD Sugarwind's A Wild Thing.


    


Film från MT finns under kategori Thing.

Ovido - Quiz & Flashcards