flox

Alla inlägg den 24 maj 2011

Av Mikaela - 24 maj 2011 15:05

Det är inte många dagar kvar i skolan nu... Två dagar med redovisning, en imorgon och sen den 8:e. Efter det är jag klar!!!

Och för två veckor sedan så skrev jag på papper för ett nytt jobb, så igår var jag till mitt gamla jobb och lämnade in nycklar och tömde mitt skåp. Känns lite tråkigt att lämna ett jobb som jag ändå trivts med, men jag hoppas att det nya ska bli kanon!


På fredag är det dags för lydnad med Flox... Igår och idag har vi kedjat moment med extern belöning. Det enda som känns svajigt är ju rutan. Ena gången går det jätte fint, med raka skick och stopp mitt i rutan. Medans andra gånger tar hon två skutt och vänder upp. Ska träna med target fram till tävlingen, så får vi se hur det blir.

Thing har fått träna lite hon med. Mestadels kryp och framförgående. Vid framförgåendet vänder hon gärna upp mot mig vid halt och i krypet behöver hon träna mer uthållighet.


Nu är jag precis hemkommen efter att ha spårat med båda tjejerna. La två spår till Thing, båda ca 500m långa med liggtid på ca 1½ timme, och på det ena så fick Flox gå med när jag la det.

Thing jobbade väldigt lugnt och fint idag. Jag hade bara snitslat start och slut och det är nyttigt för mig för då måste jag lita på henne och låta henne sköta sitt jobb. Hon tog vinklarna bra och höll sig i spårkärnan, samt tog alla apoorter!

Jag såg ingen skillnad på att Flox gått med i det ena spåret, så det var positivt.

Flox fick ett spår på ca 400m med en liggtid på ca 1 timme. Hon sick-sackade fram genom spåret de första 100m, men efter första apporten jobbade hon bättre.


 

Hittade mängder med liljekonvaljer i spårskogen, så det fick bli en bukett med hem!


Jag är gräsänka i några dagar. Och det verkar alltid som att det ska ha en tendens till att vara storm ute så att hela huset knakar när jag är själv hemma. Räcker väl med att jag tycker det är obehagligt att vara hemma själv överhuvudtaget!?!

Flox är ju lika feg som jag när det knakar, så det är tur att Thing är den stora trygga vakthunden!


 

Ovido - Quiz & Flashcards