flox

Alla inlägg den 7 juli 2011

Av Mikaela - 7 juli 2011 11:05

Spårträningen rullar på...


I fredags la jag ett skogsspår på ca 600 m åt Thing. Liggtiden blev ca 1 timme. Trots varmt och kvavt och miljoner flugor så spårade Thing utan problem. Löste vinklarna fint.

Även Flox fick ett spår på samma längd. Och hon tuffade på som vanligt. Dock vindade hon in snitslarna.


I måndags träffade jag Sanna vid fårhagen.

Det blev en kort stunds vallning. Jätte kul!!! Vi måste verkligenkomma igång med vallträningen!

Sen begav vi oss ut för att lägga spår.

Thing fick ett spår på ca 500m i skog/öppenmark av Sanna.

Thing jobbade på bra utan problem, hon kändes väldigt glad och motiverad.

Känns bra med annan spårläggare och att jag inte vet hur spåret såg ut. Då måste jag lita på Thing och jag vet ju att hon faktiskt kan!!


Igår var det dags för bevakningsträning.

Patrullstig med ljud som Thing markerade kanon fint. Och vad hon kampade med figgen!!! Vi har ju inte tränat patrullstig sedan certprovet så jag tror att hon blev överlycklig att äntligen få träna lite.

Efter det blev det spår. Denna gången blev det lite störning pga att några andra lagt spår över våra.

En av instruktörerna la ett spår åt Thing, på ca 800m, 3 apporter plus slut och liggtid på ca 2 timmar.

Likaså denna gången var känslan på topp!

Hon saktade ner och luktade väldigt noga där de andra troligen gått över vårat spår. Men Thing löste det fint och knallade vidare.

Kul med lyckad träning!


Nu räknar jag ner till semestern, som börjar om 27 timmar exakt! Imorgon eftermiddag åker jag och Cristoffer (och hundarna såklart) till fjällen. Denna gången blir det en vecka i Tänndalen för att vandra!


Ovido - Quiz & Flashcards