flox

Alla inlägg den 24 juli 2011

Av Mikaela - 24 juli 2011 20:54

Semestervecka nr 2 går mot sitt slut och vi går in på nr 3 imorgon, och där med sista veckan...


Tiden har gått otroligt fort, men vi har hunnit med massor känns det som!

Första veckan så åkte vi upp till fjällen i 8 dagar. Det blev en del vandrande på några mil, lite fiske och även hundträning däremellan.

Vi fick även besök av mamma och pappa som var på en husvagnstripp.

När vi var ute på vår längsta vandringstripp och kommit upp på toppen av ett fjäll så gick Cristoffer ner på knä och friade.... Det mest romantiska jag varit med om och jag går fortfarande på små rosa moln!


 


   


   


I måndags efter att vi kommit hem så var det dags att fixa stängslingen, för i onsdags flyttade 6 st får hem till oss!

Otroligt roligt! Nu kan vi valla när vi vill och nära har vi!

Jag har redan hunnit med 3 pass i hagen och många många fler lär det bli!


    


I fredags var det dags för lydnadstävling i Bro/Håbo med Flox i klass 2... Jag velade lite fram och tillbaka om jag skulle starta eller inte, då Flox haltat tidigare i veckan. Men lika bra och köra tänkte jag, så får det gå som det går.

Och denna gången lyckades vi äntligen få ett 1:a pris! 177 poäng!

Flox kändes lite okoncentrerad och även domaren såg det, då det stod vid inkallning med ställnade och helhet. Men jag är nöjd ändå!!!


 


Imorgon blir det roadtrip till Karlskrona för att hälsa på Cristoffers bror i några dagar! Och förhoppningsvis blir det en tur med hans segelbåt!  




Ovido - Quiz & Flashcards