flox

Direktlänk till inlägg 5 oktober 2012

Förnamn: Pirrig Efternamn: Nervös

Av Mikaela - 5 oktober 2012 01:15

Thing och jag debuterade på VP för några veckor sedan. Dock lyckades vi inte bli godkända, då upptaget i hämtet blev alldeles för tajt inpå djuren.

Jag var sugen på att träna vidare inför näst kommande tävling, eftersom Thing känns fin i övrigt och det är egentligen "bara" upptag i hämtet som måste rättas till.

Hade jag inte varit gravid så hade jag kört på, men då barnmorskorna var oroliga över både det ena och det andra pga att jag är aktiv och har mycket sammandragningar, så får jag inse att det inte funkar att springa runt i fårhagen varje dag, plus bygga hus och flytta m.m m.m De bad mig till och med att jag skulle försöka att inte tänka på husbygget... Hur lätt är det liksom?!?!


När vi nu nötit på med vallningen och Thing har allt färskt i huvudet så vill jag inte bara lägga det på is... Men frågan var hur vi skulle göra...

Maja och jag pratade lite och vi kom fram till att hon skulle prova att träna henne. Så Thing har fått vara hos Maja på träningsläger nu i ca 1 ½ vecka.

Tyvärr får inte jag vara med så mycket eftersom Thing blir väldigt osäker på vem hon ska jobba för. Men enligt rapporterna så sköter hon sig bra!     

Visst skulle jag såklart vilja köra henne själv, men som läget är nu så går det inte... Vi har ju tränat upp grunderna tillsammans. Och det här alternativet blir superbra, bästa Maja och Thing kommer att fixa det kanon tillsammans!!


Men fastän jag inte ska tävla med henne så har pirret inför tävlingen kommit!!! Vet ju att Thing och Maja funkar kanon ihop... Men nervositeten är nästan större än när jag själv skulle tävla med henne.

Kanske är tur att jag inte får följa med på tävlingen     Bra att det finns filmkamera!!


Håller tummarna stenhårt för att det blir en lyckad tävlingsdag på lördag!!! Både för Maja och Thing och även Sanna och Tijah som också ska tävla!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mikaela - 27 juli 2016 11:45


Vår älskade Flox fick somna in den 21 juli...      Under midsommarhelgen så var hon ute på gräsmattan och sprang runt som vanligt... Rejsade med Thing och lekte med boll, precis som de brukar göra. Hon pep till och sen såg jag att hon sprang på...

Av Mikaela - 26 juli 2015 16:32


  Igår var Thing och jag på ASCA valltävling i Kroksbo. Tre år sen sist, så nu tyckte mina träningskompisar att det var dags. Ffa var det Maja som puschade på mig mest. Så det var väl lika bra att anmäla oss då. Två starter på advance får blev...

Av Mikaela - 12 februari 2015 20:19

Ja, nu jäklar ska jag banne mig få ordning på elitlydnadsmomenten! Jag vet ju att jag och Thing har en del saker som vi behöver fixa till innan vi kan ge oss ut och tävla igen.  Hade tänkt gå en privatlektion hos Frida Wallén, men hon är fullboka...

Av Mikaela - 3 september 2014 10:33

En underbar sommar börjar gå mot sitt slut... Ser faktiskt fram emot hösten trots allt. Längesen jag bloggade nu. Mycket som har hänt, men ändå inte... Det stora som har hänt är ju att jag och C har gift oss. En helt underbar dag som vi aldrig ko...

Av Mikaela - 23 maj 2014 22:14

Snälla Maja filmade när jag och Thing tävlade elitlydnad den 10 maj. Fortfarande en hel del saker som vi behöver träna och slipa på, men också en del fint. Bla så fick vi en kommentar att vi hade väldigt fin språng marsch och vi fick en 10:a på vit...

Ovido - Quiz & Flashcards