flox

Alla inlägg den 7 augusti 2012

Av Mikaela - 7 augusti 2012 16:10

Nu är det fyra veckor sedan vi började resa huset.

Vi har kommit en bit på väg men det är mycket kvar innan det ens kan räknas som beboeligt!

Vardagen är nu tillbaka också, Cristoffer började jobba igår, så tiden till bygget blir endast kvällstid och helger. Dessutom är det mycket annat som kommer emellan, så det gäller att förvalta timmarna på dynget väl.


Vi har även hunnit få vårat nuvarande hus sålt, vilket är en otrolig lättnad. 15 oktober så ska vi lämna över nycklarna. Så nu har jag en del att pyssla med om dagarna, annat än att målningsarbeten till huset och hundträning.


Idag har dagen tillägnats åt hundarna. Började med en långpromenad som avslutades med uppletande för dem båda.

Efter det blev det en snabbvisit på brukshundklubben för träning av framåtsändande och rutan. Båda tjejerna var heltaggade och båda fixade rutskicken kanon!

Däremot så har Thing och jag en del kvar på framåtsändandet, för det är otroligt svårt att gå sakta efter halva... Hmm..

På hemvägen stannade vi till vid fårhagen.. Thing fick träna flankeringar då jag står hos fåren. Vissa avslut var toppen, där hon höll ut fint, med snabbt läggande. Medans andra var mindre fina. Men mer träning av detta ska det bli!

Målet är ju att vi ska klara ett VP... Gäller bara att träna rätt och strukturerat och sen får vi se om jag vågar anmäla oss...

   


     


     


Fåren är grannar med bygget, så det är nära till ett vallningspass när man vill!

Flox och jag har mys i sängen på morgonen... Kvalitetstid!


   

Ovido - Quiz & Flashcards