flox

Alla inlägg den 30 augusti 2012

Av Mikaela - 30 augusti 2012 23:27

När jag nu faktiskt kommit med på en högre spårtävling med Thing, så börjar jag fundera på om jag ska stryka oss...

Varken spårupptagen, framåtsändande eller tungapporten känns bra. Spårupptagen är det näst intill varannan gång som det blir bakspår. Framåtsändandet så kan vi lyckas få till ett halvdant med flera dubbelkommandon, och så vill jag ju inte ha det.

Så varför tävla när det bara känns sådär? Visst med lite tur kan vi lyckas bli uppflyttade ändå, då spårandet, uppletande och resterande av lydnadsmomenten känns säkra och bra. Men jag vill att allt ska kännas hundra...


Det är så mycket jag vill och behöver göra... Och min tid räcker inte till riktigt hur mycket jag än vill!

Gammalt hus som ska flyttpackas, nytt hus som måste bli klart... Hundträning, där jag vill träna inför VP, bruks och lydnad.

Kanske bättre att satsa på lydnaden och vallningen nu i höst och ge järnet i brukset nästa år?!


Ovido - Quiz & Flashcards