flox

Direktlänk till inlägg 19 augusti 2012

Blåmärken, svett och skratt

Av Mikaela - 19 augusti 2012 21:19

Veckorna går fort och det känns som att det inte händer så mycket... Men lite saker har det hunnits med!

Jag har börjat flyttpacka lite smått... Packa sånt som vi inte kommer att behöva under tiden vi bor kvar och inte kommer att behöva fram tills vi kan flytta in i nya huset.

Jag har även hunnit måla en del virke till nya huset.


Sen har det blivit en del hundträning. Träffade Sanna, Maja och Mathilda i onsdag på klubben för lydnadsträning. Nötte på med framåtsändande med Thing som ser lite, lite bättre ut... Spårandet har gått ganska bra. Flox har varit tokhet och dragit som en tok i spåret, gullehund!

Thing tog bakspår i upptaget sist, men annars går hon väldigt fint. Spåren hon fick i veckan har legat på ca 700-900 meters längd med liggtid på ca 2 timmar. I vallningen har vi tränat cirkelövningar med målbild avstånd från fåren vid hämt. Varierande resultat, men skam den som ger sig!


   


Helgens mål med huset har varit att sätta i fönster... Och dem är på plats!

Vi har även hunnit sätta upp masonit i innertaket och vi har ca en dags arbete kvar, sen kan vi isolera. Knutbrädor är på plats och takstolar på garaget är utplacerade.

 


     


    


Många frågar när vi beräknar att flytta in... Vi kämpar mot ett mål, innan mitten på november, men vi vet att vi är ganska optimistiska när vi tänker så. Men vi ska i alla fall kämpa för det!

För att bygga hus är verkligen inget som man gör på en dag... Speciellt inte när man gör i stort sett allt själva.


Finns ett talesätt "blod, svett och tårar" och vi har istället bytt ut det till blåmärken, svett och skratt.

En del blåmärken har det blivit (jag står för de flesta tror jag), mycket svett med allt slit och hårt arbete blir det och den som roar oss mest är nog Cristoffer... Hans tålamod är noll och man får höra många svordomsvisor   Och utbrott som är väldigt underhållande! Hihihi... Till och med C skrattar åt dem efteråt.


Vad skulle man göra utan sina föräldrar...

Pappa som har lite bättre tålamod och kunskap inom bygg och mamma som fixar mat och fika åt oss varje byggdag.

Tack för att ni står ut med oss och de fyrbenta som mest skitar ner med sina leriga tassar överallt.

 
 
Ingen bild

Meg

20 augusti 2012 10:46

Vi tar igen det där med mat och fika service nästa år när vi ska fixa vårt kök...... tänk på det! Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mikaela - 27 juli 2016 11:45


Vår älskade Flox fick somna in den 21 juli...      Under midsommarhelgen så var hon ute på gräsmattan och sprang runt som vanligt... Rejsade med Thing och lekte med boll, precis som de brukar göra. Hon pep till och sen såg jag att hon sprang på...

Av Mikaela - 26 juli 2015 16:32


  Igår var Thing och jag på ASCA valltävling i Kroksbo. Tre år sen sist, så nu tyckte mina träningskompisar att det var dags. Ffa var det Maja som puschade på mig mest. Så det var väl lika bra att anmäla oss då. Två starter på advance får blev...

Av Mikaela - 12 februari 2015 20:19

Ja, nu jäklar ska jag banne mig få ordning på elitlydnadsmomenten! Jag vet ju att jag och Thing har en del saker som vi behöver fixa till innan vi kan ge oss ut och tävla igen.  Hade tänkt gå en privatlektion hos Frida Wallén, men hon är fullboka...

Av Mikaela - 3 september 2014 10:33

En underbar sommar börjar gå mot sitt slut... Ser faktiskt fram emot hösten trots allt. Längesen jag bloggade nu. Mycket som har hänt, men ändå inte... Det stora som har hänt är ju att jag och C har gift oss. En helt underbar dag som vi aldrig ko...

Av Mikaela - 23 maj 2014 22:14

Snälla Maja filmade när jag och Thing tävlade elitlydnad den 10 maj. Fortfarande en hel del saker som vi behöver träna och slipa på, men också en del fint. Bla så fick vi en kommentar att vi hade väldigt fin språng marsch och vi fick en 10:a på vit...

Ovido - Quiz & Flashcards